Gepersonaliseerd ontwikkelen
Hoe bereiden we leerlingen het beste voor op hun toekomst? Hoe kunnen we ze nog beter ondersteunen, nog meer uitdagen? Dat vraagt om differentiatie en maatwerk, om gepersonaliseerd leren.
Gepersonaliseerd leren vraagt om een gepersonaliseerde aanpak. Elke leerling is uniek en geen school is hetzelfde. Er is geen standaardoplossing. Elke school en elke docent doet het op zijn eigen manier. Er is veel mogelijk en er zijn ook praktische bezwaren.
Met het project Leerling 2020, onderdeel van het Doorbraakproject Onderwijs & ICT, ondersteunt de VO-raad scholen bij de verder ontwikkeling van gepersonaliseerd leren in de eigen school. Flecte helpt vanuit deze basis samen met de school om te zetten in praktische handvatten en sterk gericht op concrete resultaten.
Learning Management
Verandermanagement heeft alles te maken met draagvlak. Het vergroten van draagvlak om de acceptatie van de veranderingen te borgen. Naast communiceren is het net zo belangrijk dat de kennis, kunde en vaardigheden van uw medewerkers afgestemd zijn op de nieuwe situatie.
Doelstelling van Learning Management is het beheersbaar, effectief en efficiënt overdragen van kennis, kunde en vaardigheden bij personen zodat zij zo optimaal mogelijk kunnen functioneren. Hetzij in de huidige situatie, hetzij in de nieuwe gewenste situatie.
Bij het leren wordt heel gericht aandacht besteed aan wat men moet weten en wat men al weet. Niets is duurder dan een individu naar een (schijnbaar goedkope) training te sturen met maar 20 procent relevantie. Dan is goedkoop echt duurkoop. Met onze oplossingen met Nulmetingen in combinatie met het toepassen van de verschillende leervormen hebben wij ervaring in het zo inrichten van leertrajecten dat het rendement van de investering optimaal is.
Leren wat je al weet of niet hoeft te weten. Dat vinden wij zonde van de tijd.